forum.gorna.net

Free зоната за Телнет клиенти.
Дата и час: 15 Дек 2017, 06:11

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Режим на клавиатурата:

Правила на форума


Натиснете за да видите правилата



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 20 Май 2006, 23:34 
Offline
ebati idiota
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2005, 08:02
Мнения: 1735
Местоположение: Джи.О.
Различните видове видео продукция, разпространявана във VCD,SVCD,DVD или DivX (XviD) формат:

:arrow: CAM - Този тип VCD е бил записан от някой в киносалон чрез видеокамера и допълнителни вредни шумове от публиката могат да бъдат чути! Качеството на картината обикновено е ДОБРО, но звукът най-често е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО лош и речта е трудно разбираема.

:arrow: Telesync (TS) - Тези релийзи също са записвани в киносалон, но обикновено със скъпа видеокамера и би трябвало звукът да е получен от различен източник (така че публиката да не се чува). Отличават се МНОГО ДОБРО качество и става за гледане.

:arrow: Telecine (ТC) - Осъществяват се по няколко начина, но всички чрез снемане от кинолентата. Рипват се в широкоекранен (letterbox) или пълноекранен (pan and scan) формат с ОТЛИЧЕН звук и картина. Най-разпространеният начин за създаването им е като се включи устройство към киномашината, което сваля продукцията на VHS лента (наричат се telecine устройства, нo има и такива устройства, които генерират изходните данни в цифров формат и след това се вкарват в лаптоп или видеокасетофон за да се получат VCD-та).

:arrow: Screener (SCR) - Скрийнърите се записват от промоционални видеокасети или DVD-та, които се разпращат на цензуриращи екипи, филмови критици и др. Качеството обикновено е като на нормалното пазарно копие, с изключение на това, че може да се появяват съобщения за запазени права по време на филма,черно-бели отрязъци, моментна липса на звук и др.

:arrow: DVD-SCREENER (DVDscr) - По същество на източника е еднакъв със SCEENER-а, но оригиналът е DVD. Обикновено форматът на картината е letterbox, но липсват допълнителните материали и екстри, които пазарното копие (би) съдържа(ло).

:arrow: Workprint (WP) - Всеки кадър от филма е снет от целулоидния източник (или друг). Това обикновено са непълни варианти на филма. Звукът може да е перфектен, а
качеството на картината варира.

:arrow: LD/DVDRip - VCD-та с такъв етикет са свалени от DVD или Laserdisc версии на филма и качеството е същото като на оригинала.

:arrow: VHSRip - Източникът е видеокасета.По такъв начин се разпространяват предимно спортни и XXX продукции.

:arrow: HDTV - "High Definition Digital Television" – този етикет се слага на релийзи, които са едновременно взети от чист цифров източник и са излъчени като 720p (с резолюция 1280 х 720 и е "progresive scan" (non interlaced), може да е с фремрейт 24, 30, 60 fps) или 1080i (с резолюция 1920 х 1080 и е "interlaced scan",30 fps).

:arrow: PDTV - "Pure/Pirated Digital Television" – такъв етикет се слага на релийзи, които са извличани директно от цифровия поток на предаването чрез DVB-{S,T} или HDTV карта. Те включват и всички цифрови излъчвания, които не са във HDTV формат на резолюцията.

:arrow: TVRip - Това са релийзи, които са направени или от аналогов телевизионен източник, или от цифров, като е извършено междинно аналогово преобразуване, например цифров (аналогов) сателитен (телевизионен) приемник със S-Video изход към TV-Tuner Capture карта.

:arrow: DivX/XviD Re-Enc - Означава, че филмът е бил преенкоднат от оригиналното VCD/SVCD в по-малък по обем DivX/XviD файл. По принцип не се препоръчват за сваляне, освен ако не искате информативно да прегледате даден филм, тъй като размерът на всеки файл е около 200-300Mb.

:arrow: Asian Silvers/PDVD - "азиатските станиоли" се разпространяват предимно във VCD формат. Това са копия на филми, които никога не са издавани или са предпродукция. Групите, които ги пускат просъществуват съвсем мимолетно на голямата сцена. PDVD-тата са същото нещо, но в DVD формат.

:idea: Друга информация:



:arrow: Subbed - Означава, че има вградени субтитри. Най-често на един език и доста малки. В други случай обаче, има на 2 или повече езика и се отнема голяма част от полезната картина на екрана.

:arrow: Watermarks - Малки BD, A, или Z (както и други) символи, вградени във филма. Обикновено са вградени от хората , които са рипвали филма (в Азия например).

:arrow: NUKED- A film can be nuked for various reasons. Individual sites will nuke for breaking their rules (such as "No Telesyncs") but if the film has something extremely wrong with it (no soundtrack for 20mins, CD2 is incorrect film/game etc) then a global nuke will occur, and people trading it across sites will lose their credits. Nuked films can still reach other sources such as p2p/usenet, but its a good idea to check why it was nuked first in case. If a group realise there is something wrong, they can request a nuke.

:arrow: Основните причини заради които един филм може да бъде NUKE-нат

** BAD A/R ** - Лошо съотношение височина/ширина, тоест хората изглеждат твърде дебели / тънки.

** BAD IVTC ** - Лошо обработен TELECINE. Процесът на превръщането на фреймрейта е сгрешен.

** INTERLACED ** - Появяват се черни линии заради грешно подредено поле.[/size]

Информация: forum.arenabg.com ®

_________________
Не е важно колко ти е мощна колата, а колко ти е празна главата !!
Изображение

http://bar-rimini.com/


Последна промяна Z1gGY на 20 Май 2006, 23:49, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2007, 19:45 
Offline
Telnet user
Аватар

Регистриран на: 09 Сеп 2003, 14:07
Мнения: 1550
:arrow: R5 - Това е качество много близкко до DVDSCR но не чак толкова добро. Това е картина на DVDRIP и озвучение на TC.

_________________
а,б,в,г...


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2008, 20:48 
Offline
Telnet user
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2004, 07:13
Мнения: 1654
Местоположение: Кейп Код/Горна Оряховица
Skype: gabbler_lz
Хубаво би било да се добави и това:

SCENE TAGS:

  • PROPER

    Заради съществуващите правила на сцената, който първи реализира Telesync ‘печели купата’. Но ако качеството на изданието е много лошо и друга група има същият Telesync (или същият източник, но с по-добро качество) те слагат тага PROPER, за да не бъде релийза им маркиран като повтарящ се (DUPE). PROPER e най-субективният таг на сцената и много хора дискутират дали PROPER изданието е по-добро от оригиналното. Много групи пускат такива издания, само от отчаяние, да не изгубят първенството. Причината за поставянето на този таг винаги трябва да е включена в NFO-то.


  • LIMITED

    Това е филм с ограничено прожектиране при пускането му. Обикновено в не повече от 250 киносалони. По правило това са малки филми, като тези за изкуството например.


  • INTERNAL

    Вътрешен релийз. Такива издания се правят по-няколко причини, Класическите DVD групи правят много INTERNAL издания, след като е сигурно, че няма да бъдат маркирани като DUPE. Също така издания с лошо качество биват маркирани така, за да не намалят престижа на групата или заради голямото количеството от вече направени рипове. INTERNAL релийзите обикновено са достъпни на сайтовете на групите, но не могат да бъдат обменяни с други сайтове, без заявка до админа. Някои от тези релийзи все пак стигат до IRC/Newsgroups, в зависимост от заглавието и популярността на филма. Понякога, макар и рядко някои групи пускат филма само за техни членове. Тогава това е различен контекст на стандартното определение.


  • STV

    Направо на видео . Филми без кинопремиера, (никога не са показвани на кино) и поради тази причина много от сайтовете не допускат този тип филми.


  • ASPECT RATIO TAGS

    Това са тагове за съотношението на екрана, Биват *WS* за широкоекранен (widescreen – 16:9) (letterbox – 16:9 преправен за 4:3) и *FS* за пълноекранен (fullscreen 4:3).


  • REPACK

    Ако групата издаде лошо издание, те ще пуснат Repack, който да поправи проблемите с предишното издание.


  • NUKED

    Баннат или още забранен. Един филм може да бъде баннат по най-разнообразни причини. Индивидуални сайтове могат да го направят за нарушаването на техните правила (например без Telesyncs), или ако филма е много повреден (липса на звук за 20 мин, CD2 е грешно архивирано и т.н.) тогава може да бъде поискан глобален бан и хората, които го обменят ще загубят много кредит. Такива филми все още могат да достигнат други източници като p2p/usenet, но не е лоша идея да се провери за какво е бил сложен бана на първо място. Ако групата разбере, че нещо не е в ред с тяхното издание, те могат да поискат бан.


  • NUKE REASONS...

    Причини за слагане на бан. Това е списък на най-широко разпространените причини (главно за DVDRip)

    BAD A/R = Грешен размер. Картината е или твърде разтегната или твъде свита.
    BAD IVTC = Процесът на извличане на филма е протекъл грешно.
    INTERLACED = Появяват се черни ленти по време на филма, след като е объркан реда на кадрите.


  • DUPE

    Това означава, че ако нещо вече съществува, то тогава няма причина да го има втори път без подходяща причина.


Благодарности на AxelBG.Net за превода.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2008, 20:53 
Offline
Telnet user
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2004, 07:13
Мнения: 1654
Местоположение: Кейп Код/Горна Оряховица
Skype: gabbler_lz
Видове телевизионни стандарти:


NTSC
Съкращението идва от National Television Standards Committee Или Национален Комитет за Телевизионни Стандарти. Използва се в САЩ и Япония.

NTSC е силно популярен формат и се използва в много и най-различни типове медии.
Видеото се състои от кадри и полета. Повечето NТSC кадри съдържат две interlaced* полета. Повечето други стандарти за телевизия обаче не са презредови*.
* innterlaced - екранната развивка е презредова, т.е. на първия пас се визуализират половината от линиите, а другата половина остават за следващия пас. По-простичко на един обход се визуалират половината линии, на следващият обход остатъка.


Съотношението е 4:3 , а разделителната способност - 640 by 480..

Има няколко различни подформата, както следва:

· NTSC (резолюция 648 x 486 - стандартния формат)

· D-1 NTSC (720 x 486)

· D-1 NTSC Square Pix (720 x 540)

NTSC (стандартен формат)

Този NTSC формат използва резолюция от 648 х 486. Този формат има толерантност към да бъдат създадени няколко допълнителни пиксела по ръбовете на екранната, които по-късно може и да бъдат отрязани при възпроизвеждането на образа.

Понеже този формат позволява да излъчвате видео без да губите краищата на екрана, формата е предпочитан от повечето членове на видео индустрията.

D-1 NTSC

D-1 NTSC форматът използва същото съотношение на екрана (4:3), като NTSC format. За разлика от него обаче, този формат използва квадратни пиксели в 720 х 486 резолюция. Другата отличителна черта е, че формата предава видеото по вертикалните линии (оси), а не по хоризонталата.

D-1 NTSC Square Pix

Отново 4:3 съотношение, но този път с 720 х 540 резолюция и квадратни пиксели.


PAL

PAL идва от Phase Alternating Line или леко сконфузващото Редуваща (се) Фазова Линия.
Това е стандарт, който се използва основно в Европа. Сигнала се предава в 25 кадъра в секунда и съдържа 625 линни с пиксели във всеки кадър.
Отново имаме няколко под-стандарта:

· PAL (720 x 486)

· D-1 PAL (720 x 576)

· D-1 PAL Square Pix (768 x 576)

D-1 PAL

D-1 предава видеото по хоризонталата със същото стандартно съотношение 4:3, но в друга резолюция - 720 х 576.

D-1 PAL Square Pix

Отново същото съотношение. Резолюцията е 768 х 576 и формата използва квадратни пиксели.


HDTV

ма няколко различни режима, които заедно носят името HDTV (Телевизия с висока разделителна способност).
Най-важните характеристики (от гледна точка на потребителя) са широкоекранното съотношение на екрана - 16:9 (widescreen) и многоканалния звук - 5:1.
Филмите днес имат различни аспектни съотношения като в повечето случаи те са 2:1 или по-високи. За да могат да бъдат показани на телевизора, те или биват "смачквани", или картината се изкривява, или се получава комбинация между двете. Ето защо по-високото аспектно съотношение на излъчващото устройство прави тези мерки по-малко брутални и се отразява само положително на крайния резултат - гледането.

Най-популярните формати са:

линии пиксели на линия съотношение развивка честота в Hz* (пъти в секунда)
=============================================================================
720 1280 16/9 прогресивно 24, 30 or 60
1080 1920 16/9 презредово 60
1080 1920 16/9 прогресивно 24, 30

* Стандартните NTSC честоти - 59.94Hz, 23.97 Hz и 29.97 Hz

От тях най-използвани са 1280x720p (1 мегапиксел) и 1920x1080i , където p=progressive=прогресивно и i=interlaced=презредово. Нека да обясним още един път какво е презредова развивка.
При 1080 линии, на един кадър се изобразяват четните 540 линни, а на следващият кадър нечетните 540 линии. Или с други думи на всяка 1/60 от секундата (телевизорите работят на 60 Hz) се изобразява един полукадър. Обратната аритметика - за една секунда се изобразяват 30 пълни кадъра.
Резултата е леко размазано изображение.

Кой режим е по-добър – 1080i или 720p ?

На практика в режим 1080i (1920 х 1080) на екрана се появяват 2 милиона пиксела 30 пъти в секунда, а в режим 720p (1280 x 720) те съответно са 1 милион, но се обновяват 60 пъти в секунда. Някои хора предпочитат 720p заради по-стабилната картина. Други залитат по посока на високата резолюция на 1080i. В крайна сметка, изборът опира и до чисто субективното усещане, което картината оставя у зрителя. Сравнете образа при двата различни режима и преценете кой вариант ви удовлетворява повече. Двата режима ще продължат да съществуват успоредно още дълги години и съвместимостта на бъдещото оборудване с тях е гарантирана, така че не бива да се притеснявате за инвестициите си в скъп телевизор. Те няма да отидат на вятъра, след като единият формат изчезне за сметка на другия, тъй като такова нещо просто не се предвижда в обозримо бъдеще.

Определено борбата на стандартите е именно между 1080i и 720p. Като се вземе предвид броя на пикселите при 1080i (1920х1080, което е 2.07 милиона, за разлика от 720р – 1280х720 – където са 0.92 милиона), на пръв поглед изглежда, че и причините за избор на 1080i са двойно повече в сравнение с 720р. Но ако се вгледаме внимателно в кадри от типа “interlaced”, ще забележим едно презредово трептене, което редуцира (намалява) субективно вертикалната разделителна способност. В общи линии, 1080i и 720р са приблизително с едни и същи вертикални резолюции, в полза повече на 1080i; още повече, че предлага и по-добра статична разделителна способност (кадри и площи в кадъра, в които липсва движение се предават без никакви презредови трептения), докато 720р е с по-добро изобразяване на движението в кадъра и движещите се обекти. Причините за това са две: първо, всички схеми за компресия дават по-добри резултати при ниски нива на бит-трансфер с прогресивно сканиране, и второ – съвременните HDTV-екрани са по същество с прогресивно сканиране. От последното следва, че сегашните HDTV-екрани трябва да се съчетават с източници на сигнал, които също трябва да са с “progressive scan”. По този начин се оформя предпочитанието за 720р като по-добрия стандарт на HDTV пред 1080i, а от друга страна пък, 1080i се явява лидера при стандартите на HDTV.

Специфичен проблем се появява, когато се предава HD-изображение по стандарта 720р на екран със сегашните 768 линии. Именно защото броя на редовете са близки, добрата интерполация изисква сложни филтри. Стандартът 1080 бележи предимство по този показател.


Друг вече известен факт е, че е лесно да се конвертира от progressive в interlaced, но обратното е много по-сложно.

Но... хората не гледат пикселите, хората гледат филми, предавания, шоу, новини, спорт. Простият въпрос привидно се свежда до това: “На кой 40-50 инчов екран филмът ще изглежда по-добре – на този, който е с по-малко от милион пиксела, или на онзи с над 2 милиона пиксела?” Тъй като Холивуд продължава да бълва 24-кадрова продукция, два-мегапикселовите екрани на 24р или 25р ще дадат един “чудесен” образ.

Тези огромни екрани с резолюция 1920х1080 (25р или 50i) скоро ще се появят и в Европа, естествено – първоначално на висока цена, с последващ спад. Впрочем, много хора вярват, че техниката “на 720” би следвало да е по-евтина от тази “на 1080”, но това не е непременно така! Ако търсенето на 1080 е по-високо от 720, това ще определи по-ниската цена на предлагане.

HDTV и сцената
Най-широко ползваният кодек в момента XviD е на практика неприложим - размера на един HDTV филм, кодиран с XviD обикновенно с лекота надхвърля 5-6 гигабайта. В момента настъпва новият кодек, наречен 264, но той има зверски изисквания към машината и реално е неприложим за масова употреба на този етап. Но се очаква момента, когато XviD ще предаде трона на 264, така както и DivX;) замина в небитието. Първият полъх се осеща вече - малко, но все по стабилен брой групи издават 264 филми, па макар и Internal.

Още за HDTV
Защо има различни стандартни за HDTV?
Най-накратко ограниченията са наложени от средата на пренос.

- Ограничения на честотната лента
В най-добрия случай един цикъл аналов сигнал може да предаде информация за 2 пиксела. (Това си е чиста теория - може спокойно да се обори, че един цикъл може да предаде информация само за един пълен пиксел). Обикновената NTSC развивка има 525 линии сканирани на 29.97 Hz с хоризонтална резолюция от 427 пиксела. Това прави 3.35 MHz минимална честотна лента (ако приемем 2 пиксела на видео цикъл) да носи видео сигнала без компресия.

Ако някой реши да предаде същия образ по HDTV, който е 1050 линии х 600 пиксела (запазвайки същата честота), това прави 18 MHz. Очевидно имаме проблем, след като безжичните канали са лимитирани на 6 MHz!
(Има разлика в каналите дефинирани за безжично и кабелно предаване на телевизия).

Опциите са:
1. Да се променят каналите от 6 на 20 MHz.
2. Да се компресира сигнала за да включи в 6 МHz честотна лента.
3. Да се заделят съседни канали (2 с компресия или 3 без компресия) за HDTV сигнал.

За съжаление първите две опции са абсолютно несъвместими с наличните телевизионни приемници.
Опция #3 е по-гъвкава и типично един VHF канал ще бъде обвързан с един (или два) UHF канали, за да се посрещне нуждата от честотна лента.

Оттук нататък техническите подробност стават твърде много, но накратко:
Поради проблеми с интерфириране между каналите безжичните доставчици могат да използват само каналите 2-69, 55-88, 174-216, 470-806 MHz, докато кабелните доставчици имат опции между две системи за предаване на HDTV - MUSE и The Grand Alliance.

Разликата в резолюцията може да бъде показана така:
Изображение

10x to shadowy a.k.a darky

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 17:43 
Offline
Big Spammer
Аватар

Регистриран на: 06 Мар 2006, 19:35
Мнения: 2171
Местоположение: Горно Рио
Skype: rusi_mc9009
BRRip = XviD енкодинг от Blu-Ray релийз. По-често от 1080p *.mkv файл.
BDRip = XviD енкодинг дирекно от оригинален Blu-Ray диск.

Риповете се правят най-често в .avi формати.

Кой рипва в тези формати ?
* • PRoDJi (Висококачествени рипове. Препоръчвам ги)
* • D-ZON3 (Също имат качествени рипове, файловете са малки и картината е по-добра. Аудиото си остава 448 kb/s 6 chnls AC3).
* • FLAWL3SS (На този етап не се препоръчват. Риповете най-често са с качество на DVDRip).

Ето едно ставнение между D-ZON3 и FLAWL3SS

Изображение Изображение

Ето и сравнение между BRRip-а на D-ZON3 и х264 DVDRip-а на DEViSE

Изображение Изображение

_________________
Изображение Изображение Изображение Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 18:28 
Аватар
BRrip = shit. Който и кадърен енкодер да питаш, енкод от енкод е все едно да си изядеш лайното и да го изсереш пак (съжалявам за нецензурния израз).
Отдавна не се занимавам с SD и не ги знам тези групи какви са. Но трите най-важни неща при един енкод са: прозрачност (да е възможно най-близо до 1:1 с оригинала), съотношение (каквото е съотношението на картината на оригинала, такова да е и на енкода), размер (ако нещо може да се направи с 1500kbps, няма смисъл да се прави с 2000kbps). И над тези неща е единствено принципа: качество преди всичко:)
Относно тези сравнения - напълно невалидни са. Защото:
1. Не пише какъв е рендера - с един картината е една, с друг - друга. Така цветовете при един енкод може да са коренно различни с различните рендери. Примерът е дал Rusi_MC с Hancock, просто отдалече мирише на различни рендери:)
2. Не пише тип на кадъра. Между I, P и B-кадри има голяма разлика. Да се сравнява I с В кадър е напълно безсмислено и не води до валидна аргументация, че даден енкод е по-добър от другия.

Освен това не мисля, че е правилно да се нарекат BDrip и BRrip 'новите XviD', защото най-често се кодират (или поне би трябвало, не знам как процедират) с x264. XviD е стар и тромав - просто не е подходящ за целта. Но пък щом се слагат в avi-контейнер... абе, сериозно fail:(
Ако някой иска качествени DVDrip - sdbits.org. Само че пък няма много торенти там:( Но всеки от тях е гледан под лупа пък:)


Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 18:38 
Offline
Big Spammer
Аватар

Регистриран на: 06 Мар 2006, 19:35
Мнения: 2171
Местоположение: Горно Рио
Skype: rusi_mc9009
Забравих да напиша източника: http://filesharefreak.com/2008/11/19/blu-ray-brrip-bdrip-two-new-xvid-hd-formats/

Превел съм по-важната част. Който иска може да прочете пълната статия на адреса по-горе.
И още нещо...тия рипове най-често се рипват 720p За сега съм виждал такива само при SecretMyth, въпреки че правяр BRrip-ове

_________________
Изображение Изображение Изображение Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 18:41 
Аватар
Encode от encode (BRrip) е наистина лошо:( Баннато е от hdbits (Олимп на HDто), bit-hdtv (вторите) - може би има защо :)
Инак не знаех, че си го превел - хвала! Но просто според мен потребителят не трябва да се задоволява с това, като може по-добре:)


Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2010, 11:48 
Offline
Telnet user
Аватар

Регистриран на: 03 Дек 2010, 11:46
Мнения: 8
Еее супер, браво! Никога не се бях замисляла по този въпрос :D

Вижте тези интериорни врати на отлични цени. Домусчиеви е клиника за премахване на нежелана бременност http://www.domuschievi.com/abort.html. Какво да гледате по телевизията http://napred.bg/tv-programa.html. Можете да гледате телевизия и в интернет http://napred.bg/online-tv.html. Българските приказки вече са и в интернет и то в Напред.БГ. Адресът на приказката за вълка, който си остава вълк ще намерите на адрес http://napred.bg/%D0%B2%D1%8A%D0%BB%D0%BA%D1%8A%D1%82-%D1%81%D0%B8-%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%BB%D0%BA.html


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Web Hosting by MyhostBG
Powered by Telnet Ltd. © 2009