forum.gorna.net

Free зоната за Телнет клиенти.
Дата и час: 22 Окт 2018, 23:53

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Режим на клавиатурата:

Правила на форума


Натиснете за да видите правилата



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2006, 22:03 
Offline
Telnet user
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2004, 19:43
Мнения: 655
Местоположение: u doma - tam kydeto ima Puding
Колко широк трябва да е хвата при изтласкване на щанга от хоризонтален лег за гърди?
:arrow: За нормален хват се счита този, при който в долно положение на щангата долната част на ръцете (тази между лакътя и дланта) е перпендикулярна на пода или малко по-широк. Колкото по-широк е хватът, толкова повече акцентирате на външната част на гръдните мускули. При по-тесен хват се акцентира на трицепса и вътрешната част на гърдите.

Кои са най-ефикасните упражнения за свалянето на паласки?
:arrow: Най-ефикасни за свалянето на паласките са кардио упражненията (тичане, велоергометър). Тези упражнения горят мазнини по цялото тяло и биха спомогнали за премахването на "паласките". Упражненията с тежести не са особено ефикасни в случая, но все пак може да опитате с наклони встрани с дъмбел или коремни преси с усукване на трупа.

Какво е суперсерия?
:arrow: Суперсерия е изпълнението на две или три упражнения едно след друго без почивка. Обикновено се правят две упражнения едно след друго за мускули антагонисти (бицепс-трицепс, гърди-гръб, предно-задно бедро). Съответно има двойни и тройни суперсерии.

Как да намаля шанса за контузия по време на тренировка?
:arrow: Ключът е в добрата загрявка. Преди тренировка започвайте с кратка, но интензивна загрявка, състояща се от две части. Първо - кратка аеробна дейност (най-добре тичане 6-7 минути). И второ добро раздвивжване на ставите - с помощта на малки дъмбели разкършете цялото тяло. Стречингът също намалява риска от травми. В началото на тренировката на всяка мускулна група правете 2-3 загряващи серии с леки тежести и 12-15 повторения.

Какво е гигантска серия?
:arrow: Гигантска серия е изпълнението на няколко (повече от три) упражнения едно след друго без почивка между тях.

Как биха повлияли кардио тренировките при период на покачване на мускулна маса?
:arrow: Кардио тренировките ще пречат на трупането на мускулна маса. Те допълнително ще изтощават тялото и ще доведат до настъпване на катаболни процеси.

Какво е стречинг?
:arrow: Стречингът е разтягането на мускула преди, след или по време на тренироква. Стречингът спомага за по-добрата еластичност на мускула и в същото време подпомага възстановяването му.

В период за покачване на мускулна маса мога ли да тренирам всеки ден с тежести, за да расте мускулът по-бързо?
:arrow: Прекалено честите тренировки при период за трупане на мускулна маса ще имат негативен ефект - ще се получи претрениране. Мускулът не расте по време на тренировка, а когато тялото почива. Затова си осигурете достатъчно сън така, че тялото да е възстановено за следващата тренировка.

Какво представлява "пронирания" хват?
:arrow: Още известен като "надхват". Това е хват, при който хващате щангата/лоста отгоре, така че дланите да са с лице надолу.

Какво е мускулна "хипертрофия"?
:arrow: Мускулната "хипертрофия" представлява нарастването/увеличаването обемът на мускулите.

Какви са признаците на претренираност?
:arrow: Основните признаци са: постоянна умора, спад в силата, липса на желание за тренировка, раздразнителност, сънливост.

Да изпъвам ли ръцете докрай?
:arrow: Това изпъване се нарича - "заключване" на ставите. Ако не го правите, поддържате мускула в постоянно напрежение и го уморявате повече. Също така при големи тежести въпросното "заключване" може да бъде опасно за ставите. И двата варианта на изпълнение са правилни.

Подходящо ли е скачането на въже за изгаряне на мазнините?
:arrow: Да! Скачането на въже има голям калориен разход и е подходящо за кардиотренировка и съответно за изгаряне на мазнини. Трябва да се обърне внимание на това, че скачането на въже натоварва значително прасците.

Защо въпреки големият брой коремни преси, които правя свалям много малко мазнини в коремната област?
:arrow: Коремните преси са предимно за стягане на коремната мускулатура. Ако желаете да свалите излишните мазнини трябва да добавите кардио дейност към Вашата тренировка (тичане, велоергометър).

Възможно ли е само с велоергометър да изгоря мазниниte?
:arrow: Да! Велоергометърът е отличен уред за борба с излишните килограми. Работете на велоергометъра 3-4 пъти седмично по 30-40 минути с интензивно темпо. В комбинация с правилен хранителен режим ще постигнете желания резултат.

Лявата ми ръка изостава от дясната, как да компенсирам този дисбаланс?
:arrow: Правете еднакъв брой повторения и с двете ръце с еднакви тежести. Започвайте с по-слабата ръка, а с по-силната правете толкова, колкото сте направили и с по- слабата макар да имате сила и за повече. Използвайте предимно дъмбели/гири. Избягвайте упражнения, при които едната ръка помага на другата (изтласкване на смит машина).

Колко време трябва да тренирам по направената ми тренировъчна програма? През какъв период от време се сменя програмата?
:arrow: Няма определен период от време след който да смените програмата си. Програмата се сменя когато тя стане неефективна или поне не е така ефективна както в началото. Обикновено по една тренировъчна програма се тренира поне 1-2 месеца за да се прецени подходяща ли е тя за Вас и дава ли резултат.

Когато силата ми се увеличи вследствие на тренировките, трябва ли да увеличавам броя на повторенията, за да се изтощават докрай мускулите?
:arrow: Не. Броя на повторенията остава константа. При увеличаване на силата, увеличете тежестите, с които изпълнявате упражненията.

Как да стегна долната част на корема?
:arrow: Най-ефективно упражнение за долната част на корема е вдигането на краката от лег/вис/шведска стена.

Има ли смисъл във фитнес залата да тренирам по програма или мога просто да обиколя всички уреди?
:arrow: Хаотичните тренировки в залата водят до слаби или никакви резултати. Последователността на упражненията, броя на сериите и повторенията са от голямо значение за целите Ви. Правилно изготвената и съобразена с Вашите цели фитнес програма ще Ви донесе по-добри резултати.

Какво представлява "супинирания" хват?
:arrow: Още известен като "подхват". Това е хват, при който хващате щангата/лоста отдолу, така че дланите да са с лице нагоре.

Задължително ли е използването на фитили?
:arrow: Не. Фитилите се използват само ако хватът Ви не издържа големите тежести, които вдигате и се налага да пуснете щангата преди гърба Ви да е изморен напълно. Ако имате здрав хват фитилите са излишни.

Задължително ли е да работя всяка серия до отказ?
:arrow: Ако се целите към максимални резултати - ДА. Изтощаването на мускула докрай дава значително по-добър ефект отколкото, ако спирате преди да сте го изтощили напълно. Не изпълнявайте серията до отказ само ако тренирате за тонус или не желаете да се претоварвате (заради - контузия, преумора).

Какво е "разменен" хват?
:arrow: Това е хват, при който едната ръка използва прониран, а другата супиниран хват.

Какво е читинг?
:arrow: Това е отклонение от правилното изпълнение на дадено упражнение с цел да се вдигне по-голяма тежест. В случая за вдигането на тежестта се изпозлват и други мускулни групи различни от тази, която целим да натоварим.

Какво е "неутрален" хват?
:arrow: Това е хват, при който пръстите на ръцете са с лице едни към други. Примерно при чуково сгъване за бицепс.

Какво е "изометрично" упражнение?
:arrow: Това са упражнения, при които мускулът не се съкращава или удължава. При изометричните упражнения мускулът се стяга без да се движи която и да е част от тялото. Ако по време на изпълнението на дадено упражнение задържите тежестта в средно положение, то Вие натоварвате мускула изометрично. Пример за изометрично натоварване е и позирането (стягането на мускулите пред огледало/на състезание).

Какво са "основните" мускули?
:arrow: Това са мускулите, които извършват основната (по-голямата) част от дадено движение.

Какво са "синергисти"?
:arrow: Това са мускули, които имат спомагателна роля при изпълнението на дадено движение, извършвано от динамистите. Често синергистите направляват точната траектория на изпълнение на дадено упражнение.

Какво е тренировъчен сплит?
:arrow: Това е начинът, по който се разделят мускулните групи в различните тренировъчни дни. Ако в различните дни тренирате различни мускулни групи, това Ви дава възможност да натоварите до-добре и с повече упражнения/серии всяка мускулна група. Също така натоварената мускулна група има повече време за възстановяване, тъй като на следващата тренировка тренирате други мускулни групи. Като цяло разделянето на мускулните групи по дни Ви дава значително по-добри резултати, но изисква да тренирате поне 3 пъти седмично.

Грешно ли е, ако всеки път правя различни упражнения за дадена мускулна група?
:arrow: Напротив. Това разнообразява тренировката и всеки път мускулът се стресира по различен начин. Това води до по-добър мускулен растеж. Крайният резултат е по-ефективна тренировка и по-добри резултати.

_________________
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2006, 15:04 
Offline
Telnet user
Аватар

Регистриран на: 12 Фев 2005, 02:06
Мнения: 33
Местоположение: V DOMA
Браво Пешо. =D> :wink: :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2008, 19:39 
Offline
Telnet user
Аватар

Регистриран на: 11 Яну 2007, 19:46
Мнения: 795
Как да си създам тренировачна програма? Има ли в някой сайт готови да си избирам или програмата е различна за всекиго?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2008, 20:43 
Аватар
Има,но най добре с някои по запознат или направо фитнес инструктор да ти бъде направена и една за теб. Защото зависи от това какво искаш да постигнеш. Маса ли релеф ли. Или искаш да смъкнеш и после да качиш. Или искаш просто да наблегнеш на дадена мускулна група... А при начинаещите по принцип като начало се изгрждаше някоя по лека програма ако не се лъжа която се кара месец или колко беше там с която да привикне тялото към тренировка дето се вика да се подготви и свикне. А после може да се промени с друга с по - тежки упражнения и така... Съветвам те да се поинтересуваш в друг форум като http://www.fitnes-bg.com/forum/ . А сайта където може да прочетеш много полезна информация http://www.fitnes-bg.com/ . Има куп подобни теми така,че изпозлвай търсачката. Ако не пусни една и кажи колко тежиш колко си висок и за какво точно искаш да тренираш какъв ефект искаш да постигнеш. И има адски професионалисти особено сайт админа и биха ти изготвили или посъветвали да прегледаш дадена програма. Но най-добре и да се посъветваш с много хора и с някои от фитнес залата където искаш да почнеш или вече си почнал. :smile:

п.с. И както питаше дали програмката за всеки е различна може да се каже. Може да намериш и програмата на COLEMAN,но надали ще тръгнеш да я правиш. :lol: Така,че е хубаво за всеки да се изработва една. А за начинаещи са сходни. Няма какви марсиански нови упраженения да ти измислят. Просто да ти разпределят групите и дните когато да ходиш. Защото повечето така си нагласят програмата,че да ходят когато са свбободни когато не са на работа или на даскало и много е важна и почивката.


п.с.2Ако съм казал нещо супер грешно или има да се допълни нещо модераторите които са по-запознати и тренират отдавна нека да ме поправят или допълнят. Радвам се ако съм те насочил към други места и помогнал поне малко.


Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2014, 23:02 
Offline
Telnet user
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2014, 13:17
Мнения: 4
Имаш репутация от мен!
Надявам се на теб да са ти полезни следните сайтове:
crest 3d
домашно избелване на зъби
система за избелване на зъби


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Web Hosting by MyhostBG
Powered by Telnet Ltd. © 2009